Marketing (nejen) v sociálních službách
rozsah 24 hodin
číslo akreditace 2013/0454-SP/VP
Cíl kurzu: Naučit sociální pracovníky a management zařízení sociálních služeb uplatňovat marketingové principy a nástroje při komunikaci své služby veřejnosti.
Úspěšný absolvent kurzu je schopen:
- znát a uplatňovat marketingové pojmy
- plánovat, realizovat a vyhodnocovat marketingové aktivity
- účinně zveřejňovat příklady dobré praxe
- transparentně a přiměřeně informovat o dění v zařízení nebo organizaci zřizovatele, veřejnost i média
Základní kvalifikační kurz "Pracovník v sociálních službách (nejen) v domově pro seniory a domově se zvláštním režimem"
rozsah 192 hod
MPSV/2013-1387-PK
Absolvent kurzu bude schopen vykonávat:
a) přímou obslužnou péči o osoby v ambulantních nebo pobytových zařízeních sociálních služeb spočívající v nácviku jednoduchých denních činností, pomoci při osobní hygieně a oblékaní, manipulaci s přístroji, pomůckami, prádlem, udržování čistoty a osobní hygieny, podporu soběstačnosti, posilování životní aktivizace, vytváření základních sociálních a společenských kontaktů a uspokojování psychosociálních potřeb,
b) základní výchovnou nepedagogickou činnost spočívající v prohlubování a upevňování základních hygienických a společenských návyků, působení na vytváření a rozvíjení pracovních návyků, manuální zručnosti a pracovní aktivity, provádění volnočasových aktivit zaměřených na rozvíjení osobnosti, zájmů, znalostí a tvořivých schopností formou výtvarné, hudební a pohybové výchovy, zabezpečování zájmové a kulturní činnosti,
c) pečovatelskou činnost v domácnosti osoby spočívající ve vykonávání prací spojených s přímým stykem s osobami s fyzickými a psychickými obtížemi, komplexní péči o jejich domácnost, zajišťování sociální pomoci,
provádění sociálních depistáží pod vedením sociálního pracovníka, poskytování pomoci při vytváření sociálních a společenských kontaktů a psychické aktivizaci, organizační zabezpečování a komplexní koordinování pečovatelské činnosti a provádění osobní asistence,
d) pod dohledem sociálního pracovníka činnosti při základním sociálním poradenství, depistážní činnosti, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, činnosti při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, činnosti při poskytování pomoci při uplatňování práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba a demence ve stáří – úvod do problematiky
rozsah 24 hodin
číslo akreditace 2013/0874-PC/SP/PP
Cílem kurzu je poskytnout frekventantům (pracovníkům v sociálních službách a sociálním pracovníkům) klíčové informace týkající se demence, Alzheimerovy choroby a Parkinsonovy choroby. Absolventi kurzu získají přehled o výskytu a příčinách vzniku jednotlivých onemocnění, jejich klinických projevů, poruch kognitivních funkcí, úpadků v oblasti emotivity, chování. Dále se seznámí s jednotlivými terapiemi, které je vhodné zařadit do aktivizačních činností v rámci poskytované sociální služby. Závěr kurzu bude doplněn praktickými radami, jak zvládat celodenní péči, ale i doporučeními technického charakteru. Kurz bude doplněn názornými ukázkami úpravy prostředí (pokoj „memoriam“), který je přizpůsoben k bezproblémovému pohybu a orientaci lidí s demencí tak, aby se klienti cítili jistě, bezpečně a do jisté míry zvládali vlastní sebeobslužné činnosti. Teoretická část bude doplněna o kazuistické studie. Kurz bude ukončen závěrečným testem, jehož účelem je prověřit úroveň dosažených znalostí.
Raná péče – jedna z možností pomoci handicapovaným dětem
rozsah 8 hodin
číslo akreditace 2013/0873-PC/SP
Absolventi kurzu (pracovníci v sociálních službách a sociální pracovníci) získají základní orientaci o působení středisek rané péče na území ČR. Posluchačům bude předána informace týkající se legislativního rámce rané péče, který vychází ze zákona č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Cíle, referenční pole a tým pracovníků rané péče jsou dalším bodem vzdělávacího kurzu. Frekventanti získají znalosti ze speciální pedagogiky týkající se práce s dětmi s diagnózou dětské mozkové obrny, mentálního postižení a dětí předčasně narozených (vrozená smyslová postižení – poruchy zraku, sluchu). Závěr kurzu bude rozborem kazuistických studií (anamnézy, diagnózy, prognózy) s nastíněným dalších možných řešení v oblasti speciální pedagogiky. Součástí kurzu bude ukázka výchovných, vzdělávacích a diagnostických pomůcek, které se využívají ve výchovných, vzdělávacích činnostech při práci s postiženými dětmi. Absolventi kurzu si své dosažené vědomosti budou moci ověřit na základních testovacích otázkách.
Seznamte se s problematikou zdravotního postižení!
Rozsah 8 hodin
číslo akreditace 2013/0875-PC/SP/PP
Frekventanti kurzu získají úvodní přehled z oblasti speciální pedagogiky týkající se zdravotního postižení. Lektor se při výkladu nezaměří pouze na základní rozdělení zdravotního postižení z hlediska doby vzniku. Důraz je kladen na psychologické změny, které zasahují postiženého člověka v jednotlivých fázích přijetí/nepřijetí svého postižení. Pojem „zdravotní postižení“ je velmi obsáhlý. Lektor se bude zaměřovat především na výklad týkající se zrakového, sluchového, tělesného a mentálního postižení. Frekventanti kurzu si teoretické znalosti budou moci ověřovat na kazuistických příkladech. Pracovníci přímé péče si absolvováním kurzu rozšíří své znalosti z oblasti speciální pedagogiky, které jsou při péči s klienty velmi důležité. Na závěr kurzu si všichni účastníci budou moci své dosažené znalosti ověřit formou praktické zkoušky, týkající se dané oblasti.
Poruchy autistického spektra – základní informace o problematice
rozsah 8 hodin
číslo akreditace 2013/0870-PC/SP/PP
Účastník kurzu (pracovník v sociálních službách, sociální pracovník) získá úvodní a základní informace z oblasti speciální pedagogiky, které se týkají oblasti pervazivních vývojových poruch, především pak autismu. Absolvent bude seznámen s informacemi, které se týkají výskytu a příčinou vzniku autismu, genetické podmíněnosti a jiných vlivů, klinického obrazu autismu. Při výkladu se lektor zaměří na jednotlivé oblasti poruch (socializační porucha, odlišnosti kognitivních funkcí, jiné projevy emocí, nápadnosti v chování). V další části kurzu budou frekventanti blíže seznámeni (teoreticky) s možnostmi intervenční péče. Kurz bude doplněn kasuistickými studiemi, názornými ukázkami pomůcek, které jsou využívány při komunikačních dovednostech (piktogramy, komunikační tabulky, strukturované učení, aj.). Závěrem kurzu si účastníci sami, v rámci praktických dovedností, vytvoří program dne pro klienta s autismem, pomocí piktogramové komunikační tabulky. Své teoretické znalosti si ověří na testovacích otázkách.
Stručný úvod do problematiky augmentativní a alternativní komunikace
rozsah 8 hodin
číslo akreditace 2013/0869-PC/SP/VP/PP
Účastník (pracovník v sociálních službách, sociální pracovník) absolvováním kurzu získá prvotní vhled do oblasti alternativní a augmentativní komunikace. Posluchač bude schopen definovat pojmy alternativní, augmentativní, komunikace, systém, piktogram, bliss systém, makaton, facilitovaná komunikace, metoda sociálního čtení. Dále získává praktické dovednosti – používání piktogramových komunikačních tabulek a nácvik facilitované komunikace. Celý kurz bude doplňován kasuistikami, praktickými ukázkami jednotlivých pomůcek AAK. Frekventant kurzu si bude moci aktivně vyzkoušet jednotlivé alternativní komunikační systémy, zapojí se do výkladu lektora, podělí se o své zkušenosti z praxe. Účastník si bude moci zjistit dosažené znalosti prostřednictvím praktické zkoušky, která se této problematiky týká.
Problémový uživatel v zařízení sociálních služeb – agresivita – stručný úvod do problematiky
rozsah 8 hodin
číslo akreditace 2013/0871-PC
Absolventi kurzu (pracovníci v sociálních službách, sociální pracovníci) získají přehled o výskytu a příčinách vzniku agresivity, ponoří se do psychologie agresivního jednání člověka. Seznámí se s jednotlivými fázemi emočního prožívání a spolu s lektorem rozeberou jednotlivé metody posuzování problémového chování. Dále budou řešit jednotlivé fáze rizikových situací. Frekventanti kurzu se pokusí odpovědět na otázky, které si napadený pracovník po útoku může klást. Smyslem tohoto cvičení je prevence – odvrácení hrozícího agresivního projevu jedince (schopnost orientovat se a vyhodnocovat situace). K tomuto účelu budou využity kazuistiky. Závěr kurzu je zaměřen na legislativu (zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů, Ústavu České republiky, zákon č. 40/2009 Sb. trestní zákon). Po skončení kurzu budou mít absolventi možnost ověřit si své získané znalosti na rozboru kasuistiky (vlastní zkušenost, praxe) + rozbor situace + vyhodnocení, návrh řešení.
Pomoc při zajištění výživy seniorů
rozsah 6 hodin
číslo akreditace 2013/0865-PC/SP/PP
Cíl kurzu: naučit pracovníky v sociálních službách sestavit vhodný jídelní lístek a odůvodnit zařazení jednotlivých potravin.
Úspěšný absolvent kurzu je schopen:
- účinně pomoci klientovi při stravování
- vybrat vhodnou úpravu pokrmu (mechanická, termická)
- edukovat klienta o významu základních složek stravy
- snižovat riziko vzniku malnutrice a dehydratace u klienta
DALŠÍ KURZY PRO VÁS PRÁVĚ AKREDITUJEME